Start IAML congres

?????????????Het IAML congres is dit jaar in het land met 11 miljoen inwoners, 537 parlementsleden verdeeld over 9 parlementen, 48 ministers in 8 regeringen, 2 koningen en 3 koninginnen. België dus. Antwerpen om precies te zijn. Ik schaam me als ‘Ollander dat ik dit allemaal niet wist. Maar na de lezing van vanmorgen ben ik iets wijzer geworden; in ieder geval zo wijs dat ik weet wanneer ik het uitleggen van deze structuur aan een ander moet overlaten 😉.

Een paar congresimpressies: Qls ik dit blind wou typen dqn krijg je dit te wien:::: (= Als ik dit blind zou typen dan krijg je dit te zien….). De toetsenborden van de pc’s in deze hagelwitte mediatheek staan in azerty. Blind typen kun je vergeten. Gezucht en gesteun van de Duitse en Engelstalige deelnemers klinkt om me heen.

Vanmorgen fietste ik van mijn hotel naar de congreslocatie met behulp van een Velo-fiets. Elke stad die zichzelf een beetje serieus neemt zou zo’n fietsenplan als Velo Antwerpen moeten hebben. Ook als toerist kun je er gebruik van maken. Via de website meld je je aan en betaal je met de creditcard en daarna krijg je je inlogcodes ge-smsd. Met die codes kun je bij elk Velo-punt een fiets ophalen en een half uur gratis gebruiken. De fietsen zijn veel gebruikt en dat is hoorbaar aan de remmen: een oorverdovend geknars klinkt bij elk stoplicht.

Nu naar de “working group for libraries in music teaching institutions and accreditation”. Opschieten, want ik ben al te laat!

Jantien Dubbeldam

Dit bericht werd geplaatst in IAML en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

