Overleg

by Petr Kovar

Face to Face by Petr Kovar (Freeimages.com)

Je zou bijna denken dat een IAML congres alleen bestaat uit lezingen maar dat is niet waar. Als je wilt kun je de hele dag druk zijn met het bijwonen van koffiebesprekingen, werklunches en vergaderingen. IAML heeft namelijk een behoorlijk hoeveelheid overlegorganen: 5 Professional branches, 4 Subject commissions,  9 Committees en 3 Working groups. Al deze groepen komen minstens 1x per congres bij elkaar en dat zijn dus minstens 21 vergaderingen verdeeld over 5 dagen. En dan reken ik de 2 Council vergaderingen en de General Assembly niet eens mee. Sommige overleggen zijn besloten maar een heel aantal is gewoon te bezoeken en vaak is dat de moeite waard omdat je dan met een kleine groep mensen van gedachten wisselt over je vak. Er is dus geen spreker maar er staat een onderwerp centraal of er wordt een agenda afgewerkt.

Je moet echter wel opletten zodra ze je gaan uitnodigen voor een besloten bespreking. Dit betekent vaak dat ze op zoek zijn naar mensen die een klus moeten doen. Als ik ja had gezegd was ik nu mede bijdrager geweest aan de IAML Facebookpagina en was ik assistent advertentiemanager van Fontes geworden. Ik houd voorlopig m’n kaken stijf op elkaar want 3 jaar geleden heb ik in een onbewaakt ogenblik, en omdat ik me enorm gevleid voelde, ja gezegd op de vraag of ik guest-editor wilde zijn van Fontes #3 in 2014. Die klus is nog niet geklaard dus voorlopig begin ik niet aan iets nieuws.

Gisteren begon de dag met de “Roundtable Discussion between the Board and National Representatives”. Een besloten bijeenkomst waaraan ongeveer 30 mensen aan deelnemen. Helaas werd hier de Council vergadering van zondag nog eens dunnetjes over gedaan.  Dezelfde onderwerpen die in de 2e Council vergadering van morgenmiddag weer aan de orde komen en die in de General Assembly van vrijdagmiddag nog een keer langs komen. Dat is teveel hetzelfde. Maar goed, aan die structuur wordt gesleuteld dus het zal goed komen. Hoop ik.

Jantien Dubbeldam

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

