… van die dingen

De dag bestaat uit 4 sessies van anderhalf uur. Elke sessie bestaat meestal uit 3 lezingen. Dan zou je denken dat je dagelijks moet kiezen uit 12 lezingen. Niets is minder waar want er zijn vaak 4 parallelle sessies dus zijn er 48 lezingen per dag. Maar dat is nog niet alles. Er zijn ook allerlei overleggen over specifieke onderwerpen, ongeveer 10 per dag. Je moet dus kiezen. Mocht je nog een lezingverzoek willen doen stuur dit dan naar j.dubbeldam [apestaartje] artez.nl. Enige beperking is dat je echt kiest alsof je zelf bij het congres bent. Dus kies geen lezingen die op hetzelfde tijdstip plaatsvinden want je kunt jezelf niet klonenšŸ˜‰

De koffie- en theepauze en de lunch zijn dus een welkome onderbreking van het programma. Even de benen strekken. Dat hebben we inmiddels ruimschoots gedaan aangezien niemand wist waar de coffee corner was. Naar boven en dan achter de lift, uh… maar daar was niets. Nee het was aan de andere kant en dan moest je de gang uitlopen en dan naar links. Uh… ook niets. Nee je moest niet achter de lift maar met de andere lift en dan… Uiteindelijk het opnieuw gevraagd maar dan aan iemand die al donuts en koffie had gescoord. Enfin, toen we het had gevonden bleek er een enorme rij te staan. Al die anderen hadden het voordeel van de massa gehad. Ik had me namelijk opgegeven als mentor en het koppelen aan de mentees kostte veel tijd en ondertussen zag ik iedereen met lede ogen naar de koffie gaan. Inmiddels ben ik mentor van 3 mentees. Beetje veel, dus ik hoop dat ze zich snel redden. Dus geen koffie en op naar de volgende sessie van deze ochtend. Ik moet toegeven dat ik wat geĆ«rgerd ben over de gang van zaken.

We moesten het gebouw uit en de straat oversteken (het is inmiddels bloedheet, geen regen meer maar zon). We zijn een totaal verlaten gebouw ingelopen en zwierven rond op zoek naar IAML signs. Uiteindelijk eindigden we bij de box-office en daar was een aardige bewaker die ons uitlegde dat we ook dit gebouw uit moesten lopen en dan om de hoek weer naar binnen via de Stage entrance. Trap op, gang door, lift naar de 4e verdieping. En eindelijk zijn we er. Matthew Naughtin van San Francisco Ballet is allang begonnen. Hij heeft een boek geschreven “Ballet music : a handbook”. Hieronder de gegevens van deze sessie.


Wel wifi maar geen toegang, ARGH! De Juilliard wifi reikt niet tot dit gebouw. Frustrerend, daar gaat mijn live blog. Ga daar nog wel iets over zeggen. Net als dat we in de dorms van Fordham University ook nog steeds geen toegang tot de wifi hebben. Megairritant. Ik schrijf dit dus offline en zal het uploaden zodra het pauze is en ik terug ben bij Juilliard.

We hebben het congres dus bij Juilliard School en een aantal lucky collega’s verblijven daar ook. Ik zit samen met een heel aantal collega’s in Fordham University. Straat oversteken bij Juilliard, trappen omhoog, plein oversteken, nog een plein oversteken en dan loop je tegen het gebouw aan. 8 Minuten lopen en is prima te doen. Wat heel mooi is is dat ik op de 15e verdieping zit met een fantastisch uitzicht over de stad. Dit is wat ik me voorstelde van New York. Tussen elke 2 kamers zit een badkamer. Je deelt dus een badkamer zonder dat je de tussendeuren op slot kunt doen. Heel vreemd.


Dit schrijf ik allemaal op tijdens de sessie Broadcasting and Orchestra Libaries Branch van Nienke de Boer. Ik vertrouw er op dat zij een mooi verslag maakt en dat ik dit kan gebruiken voor mijn verslagšŸ™‚ Wat ik wel kan vertellen is dat een deel van wat hij vertelde eigenlijk ook al is verteld door Nienke zelf in de Nieuwsbrief van de NVMB. Mooi opgeschreven door Ria Warmerdam. Nog even deze quote van Matthew Naughtin “The photocopier is the Stradivarius of the orchestra librarian, we can do miracles with that. It’s our cadenza”

Jullie zijn waarschijnlijk al thuis of op weg naar huis. Fijne avond. Ik ga nu snel een lunch halen bij het karretje op de hoek en ik blog vanmiddag nog wat verder. See ya later!

(Ah nee, ik zie nu pas het papiertje op de muur waarop de toegangscode voor de wifi staat. Had ik dus al die tijd al kunnen gebruiken. Zucht!)

Dit bericht werd geplaatst in IAML en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

