Flipped classroom

In een  “flipped classroom” bekijken de studenten thuis een video van de docent of doen een game waarin de lesstof is verwerkt. Als ze dan bij elkaar komen op school krijgen ze verwerkingsopdrachten en begeleiding van de docent. Dus de lesstof doen ze individueel thuis en de verwerking op school in de groep. Omgekeerd van hoe het meestal gaat namelijk uitleg op school en verwerking en huiswerk thuis.  Het voordeel is dat ze studenten flexibeler zijn; ze kunnen de lesstof doen op het moment dat het hen uitkomt en op de plek die hen uitkomt. Het nadeel kan zijn dat de docent veel meer tijd kwijt is aan technische dingen zoals het opnemen van een filmpje o.i.d. Je bent afhankeljk van technologie.

Carolyn Doi werkt op een kleine universiteit. Zie hieronder.

Carolyn vertelde vooraf aan de studenten dat ze ging werken met flipped classroom. En dat dit betekende dat ze vooraf tijd moesten vrijmaken voor het bekijken van de video’s. Elke week kregen de studenten een mail met links naar de video’s die ze moesten bekijken. Ze testte de studenten vooraf en achteraf zodat ze een beter beeld kreeg van wat de studenten hadden geleerd. 

Hieronder een overzicht van haar plan bij het maken van de video’s. Het 1e punt kostte haar veel tijd. Het helpt niet als je perfectionist bent want dat kost nog veel meer tijd. Daar had ze zelf ervaring mee😉. Investeer in een goede microfoon.   

Hieronder nog wat tips: 

 

Dit bericht werd geplaatst in IAML en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s