Goedemorgen NY, Goedemiddag NL

  
Dit is het uitzicht vanaf mijn kamer bij Fordham University. En ’s avonds met alle lichtjes is het nog mooier. Sinds gisteravond heb ik eindelijk internet op m’n kamer. Dat werkt een stuk beter. 

Na mijn laatste blog hebben we met een klein groepje mensen nog een rondleiding gehad in het archief van The New York Philharmonic Orchestra. Heel bijzonder om de partituur te zien die is gebruikt voor hun allereerste uitvoering in 1842. (5e van Beethoven). Alles hebben ze bewaard; elke aantekening van elke dirigent! Ze zijn bezig met hun archief te digitaliseren en verder te onderzoeken. Het digitaliseren doen ze gewoon in huis want ze alle muziek moet beschikbaar blijven voor het orkest. Hieronder de opstelling waarme ze dat doen. De camera hangt aan een stellage en de parapluutjes zorgen voor een goede belichting. Een fotograaf heeft de optimale opstelling van de camera bepaald. Daarna legt een archiefmedewerker het klaar en kan het scannen beginnen. 2000 scans per dag!

  
Na deze sessie wachtte de boottrip rondom Manhattan. Dit werd aangeboden door RILM voor hun 50e verjaardag. En het was een fantastische ervaring. Toen het donker werd was het zelf sprookjesachtig met al die lichtjes. Heel bijzonder. De foto’s zitten op m’n camera en als ik vandaag een pc tegenkom waar ik een USB in kan steken dan laat ik jullie er een paar van zien. 

Het is wel bijzonder laat geworden en ik was van plan om de landenverslagen te lezen voor de “IAML Forum of national representatives”. Dat lukte gisteren niet meer en dus ben ik vanmorgen om 6 uur opgestaan om jullie bij te praten en om te lezen. Ik heb nu nog precies 2 uur hiervoor dus ik moet opschieten. Tot later. Werk ze allemaal!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

