… van die dingen 2

Een verdeelstekkerblok is superhandig bij een congres en zeker als je aan het bloggen bent. Als ik ’s avonds op m’n kamer kom dan gaan de apparaten aan de oplader en dankzij m’n verdeelstekkerblok hoef ik niet 2 van die wereldstekkers te kopen die mijn Europese stekkers geschikt maken voor Amerikaanse stopcontacten. Hier in de dorm barst het van de stopcontacten maar in veel hotels kost het moeite om 1 vrije stopcontact te vinden. En dan vaak ook nog achter een nachtkastje. Aanrader dus.

De afgelopen dagen was het snoeiheet. Eigenlijk te warm om buiten te lopen. Maar wij congresgangers zitten de hele dag binnen. En daar is de temperatuur heel anders. Als je langs de zalen loopt dan blaast een koelkastkoelte je tegemoet. Jasjes, vesten en sjaals zijn onmisbare attributen voor een congres. Het is trouwens een traditie dat het behoorlijk warm is tijdens het congres en dat maakt me wat roekeloos bij het inpakken van mijn koffer: ik houd totaal geen rekening met temperaturen onder de 25 graden. Tot nu toe heb ik daar nog geen spijt van.

 
Gisteravond hebben we een prachtig concert gehad met muziek uit het archief van de bibliotheek van Juilliard. En daarna een receptie in diezelfe bibliotheek waar we manuscripten en betekende 1e drukken van het zojuist gespeelde konden bekijken. Natuurlijk met een hapje en een drankje! Dat was een mooie gelegenheid om even bij te praten met 1 van mijn mentees Angelica uit Bogota, Columbia. Zij is net begonnen als orkestbibliothecaris en ze heeft veel moeite moeten doen om hier te komen. Wij waren voor het congres al aan elkaar gekoppeld en hebben toen al wat gemaild met elkaar. Het is haar eerste internationale congres en ze is heel blij om zoveel vakgenoten te zien die bezig zijn met dezelfde dingen. Als haar mentor ben ik haar 1e-hulp-bij-congreszaken. Dit is geen straf bij deze jonge intelligente vrouw. Zij is mijn mentor als het gaat om New York dingen. Ze is hier meermalen geweest. Kortom: we helpen elkaar!

Dit bericht werd geplaatst in IAML en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

